FAQ til gardiner med motor

Find svar på dine spørgsmål om motoriserede gardiner

Her på siden kan du læse de oftest stillede spørgsmål (FAQ) til gardiner med motor. FAQ’en er gældende for alle vores produkttyper i SmartLine-serien.

Nemt og ligetil

Det skal være nemt at betjene vores motoriserede gardiner. Finder du ikke svar på dit spørgsmål i vores FAQ, er du velkommen til at kontakte vores support, de sidder klar til at hjælpe dig. Dette gælder selvfølgeligt også hvis du er i tvivl, om gardiner med motor er noget for dig.

FAQ

Hvor kan jeg købe et motoriseret gardin?

Du kan booke gardinbussen online eller selv designe dit gardin hos en af vores forhandlere.

Gardinbussen kommer ud til dig og rådgiver om gardintyper, materialer og farvevalg. Vi tager udgangspunkt i dit budget, rådgiver, måler op, og du får en pris med det samme sendt per e-mail.

Har du helt styr på opmåling og montering, så har du muligheden for at designe dit gardin online. Du får samme valgmuligheder og bliver trin-for-trin guidet i gennem processen.

Hvordan fungerer motoriserede gardiner?

SmartLine gardinerne får strøm fra et integreret batteri. Du kan betjene de skræddersyede gardiner enten med en fjernbetjening eller som intelligente gardiner via en app. Kombiner med en wifi-hub for at få endnu flere muligheder for at styre dine gardiner, hvor end du befinder dig.

Hvilke produkttyper fås med motor?

P.t. tilbyder vi plisségardiner, foldegardiner og duoroller gardiner med motor. Gardinet bliver lavet på specialmål, så det passer præcist til dit vindue.

Hvad medfølger, når man køber et produkt?

Du modtager et færdig gardin klar til brug – lavet efter mål til dit vindue. Gardinet er færdigindstillet og opladt min 80%.

Det er muligt at tilkøbe en fjernbetjening, oplader og en wifi-hub. For miljøets skyld vil vi dog foreslå, at du benytter og genbruger din mini-usb oplader fra din ynglings gadget, fx din mobiltelefon.

Skal jeg selv indstille produktet før brug?

Du modtager et færdigt gardin klar til brug. Dvs. gardinet er færdigindstillet og opladt min 80%. Du har dog mulighed for selv at tilføje favoritpositioner på dit gardin. Se evt. punktet “Mellemliggende stoppositioner” i vejledningen eller opret forskellige personlige scenarier via app’en.

Hvilke muligheder har jeg for at betjene mit motoriserede gardin?

Uanset hvilket motoriseret gardin, du vælger, så kan du vælge at styre det ved hjælp af enten en fjernbetjening eller en app.
Vælger du at tilkøbe en hub-løsning, får du desuden mulighed for at flere brugere kan betjene hjemmets gardiner – uanset hvor i verden, I befinder jer.

Hvordan virker app'en?

Med app’en kan du bruge din smartphone, i stedet for fjernbetjeningen, til at betjene og kontrollere dine gardiner.

Ønsker du at styre et eller flere af dine gardiner, imens du er i hjemmet, så er en klassisk app/bluetooth-løsning noget for dig.

Ønsker du en løsning, hvor flere brugere kan betjene gardinerne, uanset hvor I befinder jer, fx. på en ferie eller på kontoret, så er en kombineret app/hub-løsning det rette valg.

Download vores vejledning og bliv guidet trin-for-trin igennem opsætning af app’en.

Hvordan monterer jeg mit SmartLine produkt?

Du kan downloade en monteringsvejledning til dit produkt her på siden.

Hvor tit skal jeg oplade mit gardin?

Ved daglig brug (1 x op og 1 x ned) af et gardin i gennemsnitsstørrelse (90×200 cm), holder batteriet strøm i ca. 6 måneder.

Hvordan oplader jeg gardinet?

Når gardinet kræver en opladning, vil en rød diode begynde at blinke, og gardinet vil bevæge sig i ryk ved tryk på retningspilene. Herefter oplader du vha. ledning og oplader. Der skal bruges en 5V micro usb lader. Det betyder, at du nemt kan genbruge opladeren fra fx din telefon. Det er også bedre for miljøet. Alternativt kan du tilkøbe ledning og oplader hos din nærmeste DEBEL forhandler.

Du kan se, at dit gardin er opladt, når den grønne diode lyser.

Hvor meget fylder batteriet?

Hele motorenheden er integreret i gardinet og indfarvet i enten hvid, grå eller sort. Det betyder, at både batteri og antenne ses som en fuldstændig naturlig del af gardinet. Du slipper derved for store batterier eller løse ledninger/antenner, der skæmmer både udtryk og udsigt.

Skal jeg købe en fjernbetjening?

Vi anbefaler altid at tilkøbe en fjernbetjening, således du som minimum har en kanal pr. produkt. Dette sikrer, at du altid kan betjene gardinerne, hvis netværk, mobilenhed, hub, app eller lignende er ude af drift.

Hvor mange gardiner kan styres via samme fjernbetjening?

Det er muligt at tilkoble 6 enkelte gardiner til samme fjernbetjening.

Gardinerne kan styres enkeltvis eller via en gruppestyring. Hvis der laves en gruppestyring, går der én kanal til dette, og der er således kun plads til 5 gardiner.

Hvad gør jeg, hvis der bliver problemer med motoren eller gardinet?

Start med at downloade vores vejledning her på siden – vi har beskrevet forskellige scenarier, som gennemgår de mest kendte udfordringer.

Virker dette ikke, bedes du kontakte vores support. Så vil vores support-afdeling hjælpe dig igennem.

Er der garanti på produktet?

Ja, der er 2 års reklamationsret på batteri og motor. Reklamationsretten dækker alle fejl, der var til stede, da varen blev leveret.

Hvorfor reagerer mit gardin ikke, når jeg prøver at tilføje det til wifi-hub'en?

Under selve tilføjelsen kan det være nødvendigt at flytte hubben tættere på gardinet. Derefter kan du flytte hub’en tilbage på sin plads igen.

Hvorfor beder mine gardiner om at blive tilføjet igen, hver gang jeg åbner app’en?

Dette skyldes bluetooth forbindelsen. Denne deaktiveres i app’ens indstillinger. Vælg “Me” og derefter det “6-kantede” symbol oppe i højre hjørne. Her kan du deaktivere forbindelsen ved at trykke på “Scan device in homepage”.

Kan jeg tilkoble andre enheder til app'en?

Ja, dette kræver en 3. parts hub tilhørende disse produkter. Da dette ikke er noget, vi forhandler eller understøtter, kan vi ikke supportere disse produkter.

Kontakt vores support

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål i vores FAQ? Kontakt endelig vores kundeservice, hvis du har spørgsmål omkring vores SmartLine gardiner. Vi vil gøre, hvad vi kan for at give dig så hurtig og præcis feedback som muligt. Du kan vælge enten at sende en mail eller at ringe. Vi bestræber os på at besvare alle mails inden for 2 hverdage.

Ønsker du at reklamere over et produkt, bedes du kontakte forhandleren, hvor gardinet er købt.

Support

Tlf.: 86 44 77 00
Mail: info@debel.dk

Supporten er åben:
Man -fre: 10-14

Inspirationsblog

GÅ TIL BLOGGEN

Gardiner efter mål

GÅ TIL SHOPPEN

Se DIY-forhandlere

GÅ TIL OVERSIGT

Bestil gardinbus

GÅ TIL BESTILLING